Audi RS3 (8V) / TT RS (8S) Lukket Inntakssystem | RS3 - Audi - Modell tilpasset | fra do88.no

Produktet er lagt i handlekurven!

Product image

Fortsett å handle
Til kassen

All produktutvikling gjøres i Nykvarn, Sverige

Rask levering fra eget lager
Kundeservice på stedet
Rask levering
Kundeservice

Audi RS3 8V 8Y / TT RS (8S) BeastFlow Lukket Inntakssystem

Artikkelnr: 
LF-220-CLr
 
Antall: 
  • Rask levering
  • Trygt kjøp
  • 14 dager åpent kjøp
Kampanje:
Antall:
0
Kampanjestart:
Kampanjestopp:
Produktbeskrivelse
do88 presenterer stolt vårt inntakssystem for Audi RS3 og TT RS, designet for høy effekt!

Da vi tok fatt på den fantastiske Audi RS3 med den fantastisk klangfulle 5, satte vi oss en rekke mål. For det første kraftuttaket. Med flere alternativer allerede på markedet, hadde vi ambisjon om å bringe noe som kunne takle den magiske 1000 hk-grensen. For det andre, for å fjerne alle restriksjoner, må selvfølgelig både luftfilteret, inntaksrøret og tilluften være av betydelig størrelse. For det tredje, for å unngå at systemet trekker inn varmluft fra motorrommet, trengte vi et helt lukket system.

Med disse tre elementene, ofte kombinert, men sjelden optimalisert, gikk vi på jobb. Resultatet mener vi taler for seg selv. Til dags dato er dette trolig det største TT RS og RS3 inntakssystemet på markedet! Hele systemet er laget av vakuumformet, prepreg karbonfiber (2x2 vev) av høyeste kvalitet. Den altomfattende åpningen, som kobles til hele bilens øvre åpning i radiatorrammen, sørger for en uhindret strøm av kald luft til luftfilteret – uavhengig av motorbelastning. Det enorme 6" BMC-filteret er innkapslet i det omtrent 8" karbonfiberhuset, som deretter kobles til et 6" karbonfiberrør som smalner mot turboen, men aldri mindre enn 4,5" på den minste delen!

Gitt den store størrelsen på system - vet du at vi mener alvor! Den robuste, men lette karbonfiberen er malt med en UV- og varmebestandig høyglans klarlakk som gir et fantastisk utseende og en overflatebehandling som ikke risikerer gulning. Utseende som matcher ytelsen!

Systemet selges i flere forskjellige versjoner. Den er kompatibel med vår 4,5” turboinnløpsslange – som du kan velge tre forskjellige turboadaptere til – samt med det originale støpte innløpsrøret. Dette gjør systemet vårt allsidig og kompatibelt med mange turbokonfigurasjoner! Valget om å legge til do88-innløpsslangen fjerner effektivt alle flaskehalser før turboen og unngår dermed turbo-"surge" selv ved høy effekt!

Tester utført i vår SuperFlow SF1020 strømningsbenk viser tydelig fordelen med den valgfrie inntaksslangen. Inntakssystemet alene gir en betydelig 12 % økning i luftstrømmen. Men kombinert med vår 4,5" inntaksslange, er den totale luftmengdeøkningen utrolige 65 %! Vi anbefaler på det sterkeste dette alternativet.


Systemet selges i fire versjoner, avhengig av turbokonfigurasjon:
  1. Innsugssystemet alene. Kobles til det støpte originale inntaksrøret.
  2. Med do88 Turbo inntaksslange og en CNC adapter (56,3mm) til den originale turboen.
  3. Med do88 Turbo inntaksslange og en CNC adapter (62,8mm) til TTE 600, 625 V2 og 700 turboer.
  4. Med do88 Turbo inntaksslange og en CNC adapter (65,7mm) til TTE 777 og 855 turboer.
Egenskaper:
  • Enormt 6" (152mm) luftfilter fra italienske BMC.
  • En helt lukket design, sikrer at kun kald luft trekkes inn og holder dermed inntakstemperaturene lave.
  • Presisjonsprodusert og optimalisert design for uhindret luftstrøm .
  • Optimalisert for tunede motorer, hybridturboer og store turbosett.
  • Kan utstyres med valgfri do88 4,5" (114 mm) turboinnløpsslange, originalt turboinnløpsrør eller en hvilken som helst ettermarkeds turboinnløpsslange eller -rør designet for originalt inntakssystem.
  • Opptil +25 hk / +25 Nm økning på en trinn 1-bil (Audi RS3 8V DAZA-motor).
  • Øker luftstrømmen med opptil 84 % når den kombineres med den valgfrie do88-innløpsslangen designet for TTE 777 og 855.
  • Vaskbart og gjenbrukbart luftfilter for optimal ytelse og lang levetid.
  • Redusert trykkfall og dermed belastning på originalkomponenter sammenlignet med original.
  • Forbedret gassrespons og raskere spole.
  • Gir en forbedret inntakslyd fra turboenheten og bypassventilen (dump).
  • Design med rett og jevn strømningsvei for luft uten skarpe eller harde svinger og hindringer.
  • Kompatibel for de fleste fremtidige modifikasjoner du kan tenke deg, som f.eks. turbooppgradering.
  • UV- og varmebestandig høyglans klarlakk på karbonfiberen for langvarig beskyttelse.
Gi deg selv og den fantastiske femsylindrede motoren et inntakssystem som er verdig RS-navnet. Bli kvitt alle restriksjoner og vær klar for fremtidige oppgraderinger!
Passer
Audi RS3 Sportback/Sedan (8V)
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DAZA

Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DNWA

Audi TT RS (8S)
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI /  400hk / DAZA

Merk! Vi har ikke verifisert om dette settet passer til høyrestyrte biler.
OE-ref / Erstatter
3Q0129217
3Q0129607
3Q0129607A
3Q0129607G
8S0129638
8S0129638A
8V0145693
8S0145693B
8S0129624C
07K129665E
07K129665F
07K133359G
07K133359H
07K133359L
07K103213K
07K103213L
07K103213P

Tilbehør:

Nylig sett: