do88 Inntak med intercooler MERA, BMW M2 M3 M4 G80 G82 G87 (S58) | | fra do88.no

Produktet er lagt i handlekurven!

Product image

Fortsett å handle
Til kassen

All produktutvikling gjøres i Nykvarn, Sverige

Rask levering fra eget lager
Kundeservice på stedet
Rask levering
Kundeservice

do88 Inntak med intercooler MERA, BMW M2 M3 M4 G80 G82 G87 (S58)

45273.26 NOK
Artikkelnr: 
ICM-450-G
 
Legg i handlekurven
  • Rask levering
  • Trygt kjøp
  • 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse

Coming soon!


MERA
prestanda hos din S58 med do88: kombineres med intercooler!

Bakgrunn
S58-motoren, introdusert med G80/82 M3/M4 2021+, har vist seg å være en ekte perle av en motor, i stand til høye kraftuttak med stor karakter. Det er imidlertid noen svakheter som må tas tak i, både for ytelse og pålitelighet. S58 er utstyrt med en vann-til-luft intercooler koblet til en varmeveksler plassert i fronten. Varmeveksleren i fronten avkjøler vannet som sirkulerer gjennom ladeluftkjøleren, som igjen bidrar til å spre varmen fra ladeluften før den kommer inn i motoren.

Utfordringer med originale komponenter
Intercooleren er integrert i inntaksmanifolden til S58, noe som gjør den til en kompleks og kompakt design som krever presisjon i design og utførelse fra oss som ettermarkedsprodusent. Denne designen som kombinerer intercooler med inntaksmanifolden er effektiv; ytelsen er imidlertid kompromittert på grunn av at Tube&Fin-modellcellepakken kun er festet til plasttankene. Denne monteringen av tankene har vist seg å være en betydelig sårbarhet, med mange tilfeller der endestykkene "spratt" av cellepakken ved bare litt høyere ladetrykk enn originale.

Eiere av tunede S58-motorer møter ofte problemet med rask Heat-Soak i ladeluftkjølesystemet, spesielt ved banekjøring. Høye inntakstemperaturer kan føre til at ECU-en reduserer kraftuttaket, eller til og med sette bilen i slapp modus. Dessuten er det direkte innsprøytningssystemet fra fabrikken, med sine åpenbare fordeler, ikke godt egnet til sprø kraftnivåer eller etanol/flexdrivstoffbruk. For å injisere mer drivstoff er det mange som modifiserer lagerinntaket ved å bore hull for ekstra lavtrykksinjektorer.

Som ofte kan originale komponenter bli begrensende faktorer når man sikter mot høye effektnivåer, spesielt når det kommer til luftstrøm. Den fabrikkinstallerte (OE) inntaksmanifolden er en slik komponent, som ikke bare begrenser luftstrømmen, men som også utgjør en betydelig risiko for sprekkdannelse under høyt ladetrykk, på grunn av sin plastkonstruksjon.


do88s løsning

Dette er en intercooler i vårt MERA-sortiment. Mer kjøling, mer flyt, mer kraft. MERA, rett og slett!

Cellepakke fra Garrett Motorsport

Vårt vann/luft-cellepakke er av Bar&Plate-type, produsert av ansedda Garrett Motorsport som er sedan lenge standarden for både prestanda og kvalitet for kjøretøyapplikasjoner. Cellepakken er konstruert med mye tunna og utrolig fin, tett pakke kylflenser som sikret eksepsjonell varmeoverføring! Cellepakker måler 127 mm (5”) i tykk og er så vel tiltagen det bare går. Cellepakken vår er utrolige 62 prosent større enn originalen! Djupgående utvärderingar av tetthet og spesifikasjoner av kylflänsarna på både luft- og vannsiden gjør at vi nått den perfekte balansen mellom flöde og kylning!

Innovativt utformede støpte endetanker
Ladeluften og kjølemediet er jevnt fordelt over cellepakken via nøye utformede, støpte endetanker. Det ferdige produktet er et resultat av omfattende designstudier. Evaluering, revisjoner, analyse ved hjelp av Computational Fluid Dynamics (CFD) og flere 3D-utskrifter ble lagt til dokumentene før vi nådde den endelige utførelse. Tankene er laget av støpt aluminium. CNC-maskinering ville vært et levedyktig alternativ, men det ville bare ha lagt til en bling-faktor samt høyere pris og ingen økt ytelse. For oss handler det om å oppnå ytelse på den mest effektive måten – fra flere aspekter. Støping tillater også former som CNC-bearbeiding i noen tilfeller ikke er i stand til.


Nøkkelegenskaper

Design av utløpstanken – forberedt for lavtrykkssprinklere
Vår utløpstank er klargjort og tilpasset ekstra lavtrykkssprinklere. En unik, spesialdesignet drivstoffbro med AN8 (hun) koblinger er inkludert som enkelt monteres på intercooler utløpstanken. Produktet er designet for Injector Dynamics ID1050x-34-14 eller Bosch EV14 (korte) drivstoffinjektorer. Hvis du ikke ønsker å bruke noen ekstra diffusorer, følger plugger med for å enkelt lukke disse åpningene. I tillegg er hver løper utstyrt med 1/8" NPT-porter for metanol- eller lystgassinjeksjon, som ofte brukes på disse motorene.

Måleporter og vakuumporter
Integrert i eksostanken er en blokk med tre porter. Dette gir mulighet til å lese tilleggsparametere og gir tilgang til ekstra vakuumuttak. Plugger i matchende 1/8" NPT er inkludert og gir en sikker lukking dersom disse portene ikke brukes.

Avansert varmestyring
Intercooleren leveres med en tykk, varmeavledende avstandsholder, som har som formål å isolere inntaket fra sylinderhodet og dermed forhindre varmeoverføring fra motoren. Denne pakningen senker effektivt innløpstemperaturen og øker intercooler-effektiviteten ettersom den minimerer varmen. Intercooleren er laget av aluminium og dermed overlegen med tanke på styrke. Imidlertid har aluminium ulempen med høyere ledningsevne.

Denne avstandsholderen eliminerer den nevnte varmeoverføringen Avstandsstykket garanterer en sikker sammenføyning da den leveres med spesiallagde FKM silikon o-ringer, som hviler i presisjonsfreste spor. Siden noen konkurrenter er avhengige av pakkemasse og andre mindre sikre pakkingsmetoder, gir dette en forsegling du kan stole på.


Produktdetaljer:

  • Cellepakke fra veletablerte Garrett Motorsport. Bar&Plate vann/luftcellepakke, 127 mm (5”) tykkelse.
  • Mer oksygen til motoren, mindre mottrykk og bedre flyt! Luftstrøm ved 0,1 bar / 1,45 psi trykkfall: XXX CFM (XXX CFM), XX % høyere! Se diagram under produktbildene
  • Lavere innløpstemperatur under identiske forhold: XX°C sammenlignet med original XX°C. Nøyaktige tall finner du i diagrammene under produktbildene
  • Toppeffektsøk på X hk! Målt på bil med XXX Stage X+ (BMW X).
  • Høyeste effektøkning i mellomområdet på XX hk!
  • Høyeste dreiemomentøkning på XX Nm!
  • Designet i SolidWorks med Computational Fluid Dynamics (CFD).
  • Gir tilgang til oljefilteret. Inntaket trenger ikke demonteres ved oljeskift.
  • Integrert sensorblokk med tre 1/8" NPT-stikkontakter for å måle tilleggsparametre.
  • Drivstoffskinne er inkludert for ekstra lavtrykksinjektorer som mates gjennom inntaket.
  • Plugger for å lukke de ekstra injektorportene er inkludert.
  • Hvert innløpsrør er forberedt med 1/8" NPT-porter for lystgass- eller metanolinjeksjon.
  • Leveres komplett med alt tilbehør, festemidler og komponenter som trengs for en gitt del.
  • Varmeavledende avstandsstykke forhindrer varmeoverføring fra sylinderhode til inntak.
  • Spesialtilpasset laget FKM silikon o-ring tetninger inkludert. 12 stykker totalt.
  • Plug and Play! Se monteringsanvisningen.
Passer
BMW M2 (G87)
Motor: S58
Årsmodeller: 2023 - 202X

BMW M3 / M3 Competition / M3 CS (G80)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X

BMW M4 / M4 Competition / M4 CLS (G82)
Motor: S58
Årsmodeller: 2020 - 202X
OE-ref / Erstatter
17518092584

Tilbehør:

Nylig sett: