BMW F8X M2C M3 M4 Front Intercooler Vannkjøler | F8X M2C M3 M4

Produktet er lagt i handlekurven!

Product image

Fortsett å handle
Til kassen

All produktutvikling gjøres i Nykvarn, Sverige

Rask levering fra eget lager
Kundeservice på stedet
Rask levering
Kundeservice

BMW F8X M2C M3 M4 Front Intercooler Vannkjøler

5779.07 NOK
Artikkelnr: 
WC-350
 
Legg i handlekurven
  • Rask levering
  • Trygt kjøp
  • 14 dager åpent kjøp
Produktbeskrivelse

do88 ytelseskjøler for intercooler-systemet designet for enkel drop-in-montering i din BMW M2C / M3 / M4 F8X

S55 turbomotoren som driver BMW M2C / M3 / M4 F8X bruker en toppmontert vannkjølt intercooler i stedet for en “vanlig” luftkjølt intercooler. Kjølevæsken i dette systemet har sin egen separate kjølekrets bestående av to parallelt tilkoblede radiatorer og en pumpe. Den større av disse to parallelt tilkoblede radiatorene er plassert foran det sentrale kjølemodul, det andre mindre er plassert foran høyre hjulbue.

Å redusere vanntemperaturen i denne kretsen er direkte relatert til bedre kjøling av ladeluften (lavere IAT). Av denne grunn er det viktig å ha høytytende radiatorer i dette systemet for å opprettholde så lav og stabil IAT som mulig under tøff kjøring. Under alle tester vi har utført i utviklingen av vårt komplette BMW F8X M2C/M3/M4 produktsortiment, ser vi tydelig hvordan topp-effekten er direkte relatert til IAT (Inntakslufttemperatur).

Da vi designet vår oppgraderingsytelsesradiator, startet vi med 3D-skanning av fronten på det sentrale kjølemodul på vår M3 Competition. Dette ga oss en nøyaktig 3D-modell av tilgjengelig plass for å utvide kjernen i. Siden denne radiatoren er plassert foran det sentrale kjølemodul, har vi optimalisert frontareal / tykkelse / finnespesifikasjoner for å maksimere kjøleytelsen, men samtidig tillate nok luftstrøm for de andre kjølekomponentene bak den. Det er viktig å designe en radiator som er plassert foran andre med et systemperspektiv i stedet for bare å optimalisere en del og la de andre overopphetes på grunn av utilstrekkelig luftstrøm.

Vårt endelige design er en 32mm tykk enkelt radkjerne med flerkanalsrør. Vi har beholdt OE-stilens toveis strømningsoppsett, som lar kjølevæsken strømme over kjernen to ganger før den forlater radiatoren. Vårt design utvider kjernens høyde med 166mm og tykkelsen med 5mm, alt dette resulterer i en frontøkning på 48% og kjernevolum på hele 75%.

Disse forbedringene har i våre tester resultert i en 5°C IAT-reduksjon i kombinasjon med vår side monterte radiatoroppgradering.

Alt dette harde arbeidet resulterer i et produkt som på en eller annen måte virkelig vil forbedre ytelsen til kjøretøyet ditt, uavhengig av om det er en standardbil eller et tungt modifisert monster! På bane, på gaten, på stripen, denne radiatoren vil være din sanne følgesvenn!

Betydelige fordeler med do88 radiator (sammenligningstall for lager):
- Større kjernevolum: 8498cm3 (4843cm3), 75% større!
- Større frontoverflateareal: 2656cm2 (1794cm2), 48% større!
- Lavere post-intercooler lufttemperatur under samme forhold: 34°C (39°C), 5°C lavere!*
- Høyeffektiv kjerne med 7mm finnehøyde av flerlamellert design.
- Flerkanals kjernerør.
* Målt ved 240 km/t under full gassakselerasjon 0-240 km/t på flystripen. Begge tester ble utført samme dag under samme forhold.

Passer

BMW M2 Competition
Årsmodeller: 2019-2020
Modell: F87

BMW M3 / M3 Competition
Årsmodeller: 2015-2018
Modell: F80

BMW M4 / M4 Competition / M4 GTS / M4 CS
Årsmodeller: 2015-2020
Modell: F82 F83

OE-ref / Erstatter

17112284608

Tilbehør:

Nylig sett: